Publicitatea la picioarele tale

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Unul dintre suporturile de promovare cele mai accesibile și mai răspândite sunt podele. Fie că vorbim de suprafețe aflate la interior sau la exterior, podelele sunt un suport pentru reclamă extrem de ieftin și cu potențial de impact foarte mare. La nivel mondial piața reclamelor pe podea depășeste 2 mld USD. Cu toate acestea, cel puțin în România, acest suport este cel mai adesea trecut cu vederea.

Dacă până de curând existau soluții mai ales pentru reclame pe podele aflate la interior, în ultimii ani, cei mai mari producători de folii autocolante au venit cu soluții pentru a putea folosi și spațiile din exterior, astfel că în acest moment există pe piață o gamă largă de materiale denumite generic “floor graphics” destinate promovării pe podele.

Deși costurile de producție sunt mai mari decât pentru materialele de pe panouri, costul total al reclamelor pe podele este mai mic, deoarece se instalează mai usor și de cele mai multe ori nu sunt costuri de închiriere a spațiului de expunere.

Foliile autocolante floor graphics pentru interior sunt de cele mai multe ori formate dintr-o folie albă de print digital și o folie mată, de laminare, rezistentă la uzură mecanică și la alunecare. Acestea pot fi aplicate, în general, pe suprafețe plane, cum ar fi marmura, gresia, cimentul, lemnul lacuit.

Durata medie a aplicațiilor floor graphics este de 6 luni. De exemplu, producătorul Orafol ofera o folie de print digital puternic pigmentată, pentru aplicații indoor, ORAJET 1663 și două soluții de laminare în kit-urile floor graphics: una pentru trafic intens (AS 255) și una economică, cu o durată de viață de 3 luni (AS 250).

 

PONT !!

La aplicarea kit-urilor floor graphics, este foarte important ca marginile foliei să nu se suprapună cu rosturi ale gresiei, îmbinări de plăci sau crăpături, pentru a asigura o lipire bună. În caz contrar folia se poate dezlipi de pe suport.

Spațiile de expunere exterioare crează o serie de provocări, atât pentru producătorul materialului, cât și pentru aplicator. Suprafețele exterioare sunt, de cele mai multe ori, neuniforme, putând fi reprezentate de asfalt, piatră cubică, ciment, pavele, suprafețe ceramice, etc. Pentru aceasta, foliile trebuie să aibă un adeziv care sa acopere în întregime toate neregularitățile suportului, astfel încât apa și agenții de curățare să nu poată pătrunde sub folie.

ATENTIE!!
Majoritatea foliilor floorgraphics devin alunecoase când sunt ude!

PONT!!

Este foarte important ca timp de 24H de la aplicare, suprafața decorată să nu se spele, iar dacă e posibil, minim 8H să nu se circule pe ea.

Marea majoritate a foliilor floor graphics de exterior pot fi aplicate doar în zone cu trafic pietonal. Sunt foarte puține soluții pentru aplicarea foliilor pe zone cu trafic rutier (ex. parcări de mall-uri, benzinarii, stadioane). Una dintre puținele soluții de folii autocolante pentru zonele cu trafic pietonal intens sau trafic rutier este folia Asphalt Art, care are avantajul că este formată dintr-un singur strat și nu trebuie laminată.

Mai multe informații despre foliile floor graphics – click aici.